maanantaina, kesäkuuta 29

Alustavasti Harri I , Eki 4:s ja Wille 5:s


Hyvä alku. Soaring spotista nähtävissä alustavia tuloksia.

Harrilla oli ylikorkeutta +500, kun hän lähti loppuliukuun. Sade söi siitä kaiken 10km maalista. Loppu kuitenkin kantoi kotiin.

Mitä tulee aiemmin kommentoituun hinaukseen. Korkeutta oli radan lopussa 1m ja nopeutta 110. (EH oli täydessä ballastissa eli 200l)...hinauskoneesta oli lisäksi tuprutellut "pöllähdyksiä"...että silleen...

Pekka

Eki oli hyvin tyytyväinen päivään





Riippumatta pisteistä - joista ei siis mitään tietoa - Eki loisti tyytyväisyyttä. Mukava lento ja yhteistyö pelitti Willen (kuva alla)

kanssa ilmeisen hyvin yhteen.

Tuloslaskenta tulee kestämään.

Koska harjoituspäiviä ei saatu, joutuvat järjestäjät lataamaan käsin tietokantaansa loggereiden nimitietoja. (Homma olisi toki eilen voitu hoitaa pyytämämällä kilpailijoita käyttämään hetken loggereitaan - olisi kiva ollut nähdä - juoksemalla sellainen taskussa kentän ympäri...)
Pekka

Eki ja Wille maalissa


Ukostaa joka puolella. Koneet puikkelehtivat ukkoskuurojen välistä maaliin. Harri pääsi kuin pääsi kentälle. Tapsa muutaman km päässä toisella kentällä -Surany- eli "maastolasku". Sataa.. Mara tuli kentälle, oli päräyttänyt ts ei maaliintuloa. Päivä taitaa devalvoitua aika runsaasti.
Pekka

Poijat matkalla

Kaikki pilotit lähtivät reitille. Idässä näkyy jo korkeita pilviä.
Lähdöt, Harri 13:00 ja Tapsa 13:01, Mara ja Olli 13:02.

Jari

Lähtlinjat aukeaa

18 m lähtölinja aukesi 12:34 ja kummatkin pilotit, Eki ja Wille lähtivät reitille 12:39
15 m aukeaa 12:58 ja avoin 12:57.

Jari

Harrilta meinasi loppua baana kesken- se ultrista


Kisahinaukset alkavat olla lopuillaan- nopeata hommaa. Linjojen aukioloa ei ole vielä ilmoitettu.

Pekka

Hinaukset käynissä


Harrin kommentti (EH): Nosto löytyi hinauksesta huolimatta. Melko matalista ilmeisesti nosto sitten löytyi. Lähtölinjan aukeamisesta missään luokassa ei ole vielä ilmoitusta

Jari

Hinaukset klo 11:30

Kilpailun järjestäjät vahvistivat hinauksien alkamisen klo 11:30 eli tuossa vajaan vartin päästä.

Hinaukset alkaa

Hinaukset on suunniteltu alkavaksi klo 11:30 paikllista aikaa. Taivaalle kun katsoo niin ei ollenkaan mahdoton ajatus. Harri ja Eki on ainakin hyvin alkupäässä gridiä jotee vihiä tämän hetken kelistä saataneen pikaisesti.

Briefing kl 10


Gridaus on lähestulkoon suoritettu. Näissä kisoissa on rikottu enemmän koneita ennen kuin yhtään lentoa on edes tehty kuin Rietissä viime kesänä. Tänään meni rikki Nimbus 4 jossa kuljetuspyörän tappi hyppäsi kolostaan ja meni rungosta läpi pilotin huomaamatta. Kone on matkalla tiettävästi jo kohti Prievidzaa ja siellä olevaa korjauspajaa.
Se pääseekö se huomenna jatkamaan kisaa on vielä epäselvä.

Tehtävät:
kaikilla luokilla 2 h AAT
Tarkemmin tehtävät ilmestynee kohtapuolin järjestäjän sivulle.

Ensimmäisen kisapäivän aamu




Pitkästä aikaa aamulla paistaa jo klo 7 aurinko. Iltapäiväkuuroja on ennustettu mutta aika näyttää mihin tämä kehittyy.

Pilotit odottelevat jo kuumeisesti ilmaan pääsyä.


JPn